Sala SI

Nasza sala SI jest profesjonalnie wyposażonym pomieszczeniem, które ma za zadanie budzić w dziecku pozytywne emocje i poczucie bezpieczeństwa.

Najważniejsze dla nas jest, aby podczas zajęć dziecko miało zapewnione jak najlepsze warunki dostosowane do jego potrzeb. Naszą salę możemy określić jako przestrzeń dostępną i bezpieczną – czyli taką, która zachęca do działania i nie przynosi niepotrzebnej dekoncentracji.

 

Dzięki naszemu doświadczeniu postaraliśmy się tak zorganizować i zaaranżować pomieszczenie, aby doskonale spełniało swoje funkcje i wspomagało proces integracji sensorycznej.

 

Posiadamy Certyfikat Jakości poświadczający, że w Fizjo-Sens używamy profesjonalnego sprzętu do terapii Integracji Sensorycznej, który został zarekomendowany przez PSTIS – Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej.

Platforma jest podstawą podstaw terapii Integracji Sensorycznej. Wprawiona w ruch liniowy powoduje wyciszenie i uspokojenie organizmu.

 

W zależności od zastosowania beczka umożliwia stymulację aż czterech układów: przedsionkowego, proprioceptywnego, dotykowego a także wzrokowego. Może być tunelem, przez który przechodzi dziecko, a może też być studnią, w której się ukryje

Dzięki wykonaniu hamaka ze specjalnego elastycznego materiału, można dostarczyć dziecku wielu nowych wrażeń oraz doświadczeń sensorycznych. Stymuluje zarówno układ przedsionkowy jak i daje stymulację w obszarze czucia głębokiego.

 

 
 


Maglownica oparta na doświadczeniach Temple Gradin, znanej pani doktor z zaburzeniami spektrum autyzmu, zaangażowanej w popularyzację wiedzy o autyzmie. Dostarcza dużą stymulację proprioceptywną, dziecko przeciskając się pomiędzy wałkami stymuluje układ czucia głębokiego.

Poprzez świetną zabawę podwieszana kładka pozwala na ćwiczenia usprawniające reakcje posturalne i równoważne. Pomaga także stymulować układ przedsionkowy i proprioceptywny.

 

Specjalna zjeżdżalnia do wykorzystania razem z deskorolkami w ramach stymulacji układu przedsionkowego i proprioceptywnego dzięki możliwości przeciągania liny pomaga w kształtowaniu reakcji posturalnych ze szczególnym uwzględnieniem reakcji równoważnych.